دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۴

باز هم عقل ملتی گم شد...

این مطلب از وبلاگ قدیمی دستنوشته ها به این صفحه منتقل شده است

نتیجه انتخابات رو از اخبار ساعت 2 صبح CNN باخبر شدم. خبر رو با عنوان نتیجه غیر منتظره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. اگرچه توی سایت های مختلف اینکه روزنامه کیهان و سایت خود آقای دکتر! قبل از اعلام نتایج خبر پیروزی رو اعلام کرده بودند و همینطور اعلام شورای نگهبان که بر اساس یک نظرسنجی چنین چیزی رو مطرح کرده بود، خبر از یک ارداه قوی در درآمدن نام احمدی نژاد از صندوق ها داشت.

جالبه که اگه نتیجه این انتخابات رو تحلیل آماری کنیم، قضیه خیلی بامزه میشه! مرحله اول 29 میلیون نفر شرکت کننده داشت که احمدی نژاد 5 میلیون و 700 هزار رأی داشت و هاشمی 6میلیون و 200 هزار. در مرحله دوم 28میلیون نفر شرکت کرده اند که احمدی نژاد 17 میلیون و هاشمی 10 میلیون رأی داشته. این اولین بار بود که در طول عمر جمهوری اسلامی انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده می شد، اما همه مردم به یاد میارن که در بقیه انتخابات هایی که دو مرحله ای می شد در مرحله دوم معمولاً نصف شرکت کننده های مرحله اول دیگه حال شرکت در انتخابات نداشتن و تعداد کل آراء به شدت پایین میآمد. که البته ایندفعه تغییر قابل توجهی نکرده! از طرفی همه کسانی که طرفدار اصلاحات بودن در مرحله دوم از ترس سونامی احمدی نژاد به هاشمی رأی دادن حالا چی طو شد که ایطو شد ! پیدا کنید پرتغال فروش را...

در مرحله اول در سراسر کانادا که بعد از آمریکا بیشترین جمعیت ایرانی رو داره فقط یک صندوق رأی اون هم در اتاوا قرار داده شد. بیشترین جمعیت ایرانی ها رو تورنتو داره و فاصلش تا اتاوا 450 کیلومتره و رفت و برگشتش با اتوبوس یک روز وقت آدم رو می گیره. جالبه که برای مرحله دوم با وجود تمام درخواست های ایرانی ها (بیشتر قشر دانشجو) نه تنها صندوقی اضافه نشد که کلاً در کانادا انتخاباتی برگزار نشد که بی سابقه بود!

اما نتیجه این انتخابات : اول اینکه چند تا روزنامه باز توقیف شد چون نامه اعتراض کروبی به رهبری رو چاپ کرده بودن! کروبی از شورای تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبری استعفا کرد! هاشمی در نامه های به دست های که انتخابات رو آلوده کرد اشاره کرد و اینکه به پیشگاه عدل الهی شکایت خواهد کرد (به قولی عزا چه عزایی ایست که مرده شوی هم گریه می کند! ) و دیگه اینکه اگرچه به عقیده بسیاری پخش سیمای رئیس جمهور منتخب از شبکه های خبری بین المللی بسا موجب شرمساری ایرانیان خارج و داخل خواهد بود اما فایده بزرگی برای شخص من داره که این افتخار رو دارم که هم نام ایشون هستم. این جماعت کفار حرف "ح" رو در وسط کلمه هایی مثل "محمود" نمی تونن تلفظ کنن و هر کسی اسم منو یک جور تلفظ می کنه. از "ممود" و "مموت" و "مامود" گرفته تا یک مورد استثنایی که "مودمود" صدام می کنه! حالا با این انتخاب غرور آفرین ملت ایران اقلاً اسم این بنده خدا هر چند روز یک بار از رادیو و تلویزیون ها پخش میشه و کم کم تلفظشو یاد می گیرن و منو هم مثل آدم صدا می کنن!

چند نکته :
• فیلم مصاحبه سعید حجاریان با دکتر معین رو از یک سایت دیگه پیدا کردم. اگه می خواین ببینینش اینجا رو کلیک کنید.
• تحلیل ابطحی از نتیجه انتخابات جالب و خوندنیه، اینجا رو کلیک کنین.
• عنوان این مطلب رو از شعر جدید هادی خرسندی قرض گرفتم. این شعر رو اینجا بخونین.
• یکشنبه 26 جون اینحا در تورنتو رژه یا فستیوال هم جنس گرایان بود که هر سال همزمان در اروپا و آمریکا برگزار میشه. متأسفانه من نتونستم برم. قصد داشتم یک سری عکس بگیرم . این قضیه اینجا به شدت سیاسی شده و سیاستمدارها هم امسال توش شرکت کرده بودن. رئیس پلیس و شهردار تورنتو هم جزو شرکت کننده ها بود و نزدیک 125 هزار نفر از مردم اومده بودن توی خیابون ها که البته لزوماً همه اونا Gay نیستن. این مراسم که نزدیک یک ربع قرنه که اینجا برگزار میشه علاوه بر حمایت از حقوق هم جنس گرایان به یک نوع سرگرمی و تفریح هم برای مردم تبدیل شده. خبر و عکس هاشو میتونین اینجا و اینجا بخونین و ببینین. ضمناً پیشاپیش هرگونه رابطه ای بین راهپیمایی هم جنس گرایان و پیروزی آقای احمدی نژاد تکذیب می شود!

نظرات خوانندگان :

Name : يك دوست قديم و وقادار

E-Mail :

URL :

Date : Thu, 30 Jun 2005

سلام محمود جان. بعد از مدت نسبتاًطولاني باز به وب لاگت حالي دادي. ولي در مورد اين مطلب يه چيزي هم اضافه كنم كه فكر كنم براي تو و بقيه خوانندگان جالب باشه. نمي دونم سريال «سلطان و شبان» يادت هست يا نه. توي اون سريال يك چوپان رو اومدن به جاي يك سلطان جا زدند و چون هيچي ياد نداشت كلي روش كار كردند و كارهاي يك سلطان رو به يه بدبختي بهش ياد دادند. الان هم ايران همين بلا سرش اومده. اين آقاي به اصطلاح دكتر رو رئيس جمهور كردند حالا مثل .... تو گل گير كردند كه بايد چيزي بهش ياد بدن تازه اگه توي بازار جهاني قبولش كنن و مثل چكهاي برگشتي نباشه. در هر صورت آش كشكه خاله بخوري پاته نخوري پاته. آدم روش نمي شه كه بگه اين آقا با اين قيافش رئيس جمهور ايرانه. البته بگم از يه لحاظ هم خوشحالم كه [...] رفسنجاني [...] به خاك ماليده شد.

حالا نمي‌دونم منو شناختي يا نه. در هر صورت بدون كه اين شعر هيچ وقت در مورد تو بين دوستدارانت صدق نخواهد كرد : «از دل برود هر آنكه از ديده رود» همبيشه موفق و مؤيد باشي.

دست نوشته ها:

با وجودی که این وبلاگ بر مبنای آزادی بیان و تحمل نظرات مختلف بنا نهاده شده، اما توهین به هیچ شخص و گروهی رو مجاز نمیدونه. با پوزش از دوست قدیم و وفادار!

Name : بابک

E-Mail :

URL : WWW.2SAAT.TK

Date : Mon, 04 Jul 2005

آيا خرد جمعي ، چون بدلخواه ما رفتار نکرده اشتباه کرده؟
آقاي احمدي نژاد راي آورده. راي مردم به احمدي نژاد راي به نفي وضع موجود بوده. به انفعال اصلاح طلبان، به فساد و ثروت اندوزي ديگران.
چهار سال ديگر راي مردم معلوم نيست از آن کي باشد. شايد من.!!

Name : Ani

E-Mail :

URL :

Date : Tue, 12 Jul 2005

kheyly jalebe :)) hala in vasat chera hichki be sehate natayeje entekhabat shak nemikone???!!!! chera hame inghad motmaenan ke in natayej vaghan raste va dastkarish nakardan!!!!!!!! vala az in jomhoorie eslami hichi baeed nist ... hata taghir dadane adade masalan 5-6 million be 28.0129834730947 million nafar :o LOL (oon khoordash vase gomrah kardane mano toe ke bishtar o behtar bavar konim!!) ... ajab vaghan (garche man too hamoon 5-6 million-esh ham shak daram dige vay be hale 28 o
29 o ....) dooroogh chera LOL

Name : آمارپویان شرق

E-Mail : amarpouyan@yahoo.com

URL :www.amarpooyan.com

Date : Fri, 15 Jul 2005

سلام آقای عظیمایی، خوبین؟ کم پیدایین؟!:( دل آمارپویانی ها براتون تنگ شده:) هر جا هستین سالم، پایدار، شاد و موفق باشین!!

Name : یک دوست

E-Mail :

URL :

Date : Sun, 24 Jul 2005

سلام ، اگه حرفهای من بد برداشت نشه یک سوال :
ببخشید استاد شمااین اعداد و ارقام رو چطوری تحلیل آماری کردین ؟!! برای زدن حرفتون چرا آمار رو سپر بلا می کنین ؟ ظاهرأ باید به اکثر خواننده های این وبلاگ تسلیت گفت . مثل اینکه آقای احمدی نژاد مورد کم لطفی خواننده های محترم قرار گرفتن ، در هر صورت تسلیت عرض می کنم انشاءالله غم آخرتون باشه .
در مورد نظر
Ani به صورت خلاصه می گم : رو چه حسابی شمما با اعداد بازی می کنین ( کم و زیادش می کنین ) تا اونجایی که ما دیدیم و با جوی که قبل از انتخابات وجود داشت به هیچ وجه نتیجه دور از ذهن نبود ، شما تو ایران نبودین ؟!!
اصلا اگه قرار باشه مثلا تو دو تا گروه که در مقابل همند ، یک طرف حرف اون طرفیها رو قبول نداشته باشه ، طرف دیگه هم به همین ترتیب ، چقدر شیر تو شیر میشه؟ گلایه می کنین از جمهوریه اسلامی ، والا ما از بقیه هم خیری ندیدیم ، بهتره اول یک فکری به حال خودمون و طرز تفکر خودمون بکنیم.
در ضمن چرا اینقدر به قیافه این بنده خدا گیر می دین ،اینقدر باید ظاهر رو بر باطن ترجیح داد !!! چی بگم دیگه ، هر چند همه بازم حرف خودشونو می زنن .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...