جمعه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۵

Unisex Washrooms

آخه بی ناموسی تا چه حد؟ آخرالزمان که می‌گن همینه والا! اتحادیه دانشجویان دانشگاه منی‌توبا داره روی طرح مختلط کردن دستشویی‌های دانشگاه کار می‌کنه! روزنامه داخلی دانشگاه در این مورد به نقل از نماینده دانشجوهای گی، لزبین، دوجنسه و دگرجنسگونه نوشته جون دگرجنسگونه‌ها (transgendered) نه می‌تونن به دستشویی مردانه و نه زنانه برن، باید دستشویی‌های بدون جنسیت (gender-neutral) طراحی بشه. برای امنیت این دستشویی‌ها قراره درب وردی اصلی نداشته باشن و درب‌های کابین‌ها از کف تا سقف باشه (برخلاف درب‌های کوتاه معمول). ظاهراً قبلاً دانشگاه‌های کنکوردیا، سیمون فریزر و بریتیش‌کلمبیا چنین حرکتی رو شروع کردن . همینطور نوشته که اتحادیه در پی تغییر تابلوی دستشویی‌ها از دستشویی مردان و زنان به "باهویت مردانه" و "با هویت زنانه" (Male-identified و Female-identified) است به جای تعاریف سنتی مردانه و زنانه.

این خبر روشن نکرده که دستشویی‌های بدون جنسیت آینده آیا مستراح دیورای! (Urinal) هم خواهد داشت یا نه! من هنوز با این Urinalها مشکل دارم! خصوصاً دستشویی‌های داخل دپارتمان. وقتی وارد دستشویی می‌شم و می‌بینم مثلاً فلان پروفسور با کلی دبدبه و کبکبه جلوی یکی از ایناست، من به جای اون خجالت می‌کشم و تیز می‌پرم توی یکی از کابین‌ها که مجبور نشم با اون وضعیت باهاش خوش و بش هم بکنم! حالا تصور کنین در دستشویی‌های آینده مجبور شیم در این وضعیت با خانم دکترهای دانشگاه در مورد اینکه امروز هوا بهتره و دیروز بدتر بود حرف بزنیم!

بی ربط اما مرتبط! این ویدیو رو ببینین: Men can multi-task

پ.ن:
مسافر تازه از سفر برگشته این لینک رو توی کامنتدونی گذاشته: تکنولوژی پیشرفته توالت همراه

۱ نظر:

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...