دوشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۷

ابرکلمات

آرش ابزار تحت وب جالبی پیدا کرده که می‌تونه بیشترین کلمات تکرار شده در یک متن رو پیدا کنه و در متن‌های فارسی اون‌ها رو با فونت زیبای نستعلیق بسته به تعداد فراوانی(تکرار) با اندازه‌های مختلف نمایش بده. ما هم وسوسه شدیم ببینیم بیشتر از همه با چه کلماتی وریده‌ایم! تصویری که می‌بینید نتیجه آنالیز همه پست‌های این وبلاگ از ابتدای سال 2008 میلادی (یعنی تقریباً شش ماه) تا قبل از همین پست است البته بدون کلمات تکراری که مربوط به خود پست‌ها نیست (مثل تاریخ، نظر، دنبالک و برچسب‌های موضوعی).

(برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید)


خوشبختانه نتیجه کم و بیش آبرومندانه شد. اگر از مشتقات فعل "کردن" (مثل کردم، کرده، کنید) بگذریم بقیه کلمات پرتکرار مثل ایران، انقلاب، کانادا، وبلاگ و کتاب شاید کم و بیش بخشی از دغدغه‌های منو نشون بدن. تازه در مورد اون مشتقات فعل "کردن" هم فکر بد نکنید! من بی‌تقصیرم. تقصیر من چیست که "زبان فارسی عقیم شده است" و دیگر قادر نیست از ریشه اسامی، فعل بسازد و من به جای مثلاً "تلفنیدن" مجبورم بگویم "تلفن کردن"؟

اما اون گوشه کنارها اینکه اندازه "بلاگر" به همان اندازه "وردپرس" است، کلی حالمان را گرفت. برای رفع هرگونه دشمن شادکنی در کلمه‌شماری‌های آینده: بلاگر، بلاگر، بلاگر ، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر، بلاگر...

شما هم از اینجا می‌تونین همین کار رو برای وبلاگ خودتون بکنین.


پ.ن: به آرش گیر دادم که چون تو از نیم‌فاصله استفاده نمی‌کنی "می" بیشترین تکرار رو در وبلاگت داره. حالا معلوم شد من هم که به خیال خودم نیم‌فاصله رو همیشه رعایت می‌کنم، کلی "می" جدا دارم. البته اون‌ها یحتمل از اون "می"‌هایی هستند که شاعر بدون نوع ناب آن زیستن نتواند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...