چهارشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۷

بالاترین را من هک کردم!

بالاترین، محبوب‌ترین سایت "Digg" ایرانی با هفت میلیون بیینده در ماه چند روزی است مورد حمله هکرها قرار گرفته است. در مورد علت این حمله گمانه‌زنی‌های مختلفی می‌شود اما به نظر می‌آید باید سرنخ را در غزه جستجو کرد. فارس می‌نویسد:

... در جريان جنگ 22 روزه اين لينك‌دانی به طور عمل كرده بود كه به سختی خبری از جنايات رژيم صهيونيستی در نوار غزه در صفحه اول اين سايت نقش نقش می‌بست....

در چند ماه گذشته این به قول فارس "لینک‌دانی" عرصه حضور برادران ارزشی و بسیجی و انقلابی شده بود تا آنجا که اگر در یک مناسبت مذهبی به این سایت سر‌می‌زدید ممکن بود آن را با یک تقویم‌ آنلاین مذهبی اشتباه بگیرید. که البته طبیعت سیستمی که توسط کاربران و با رای اکثریت کار می‌کند همین هم باید باشد. اما ظاهراً هکرهای محترم بالارفتن همان چند لینک مخالف را هم طاقت نیاورده و تصمیم گرفته‌اند که خود را و خلقی را از آفت اطلاع‌رسانی خلاص نمایند.

به بالاترین انتقاد‌های درست و منطقی زیادی هم وارد بود. بالاترین بر اساس رأی اکثریت کار می‌کرد که همیشه به دیکتاتوری اکثریت هم منجر می‌شود (که صدالبته بهتر از دیکتاتوری اقلیت است!) و در حاشیه آن لابی‌های ساخته شده بود که صدای کاربرانی که به آن لابی‌ها دسترسی نداشتند محکوم به خاموشی بود. اما بدون شک بالاترین فرصتی برای تمرین دموکراسی در فضای آنلاین بود که منتظر برگشتنش خواهیم بود.

پ.ن: عنوان مطلب را اینچنین انتخاب کردم چون می‌خواستم مدعی شوم از دست وحید - آنلاین (البته آن بی فاصه‌اش) که لینک داستان انقلاب را در بالاترین می‌گذاشت و به آن تگ می‌زد: "محمدرضاپهلوی، بی‌بی‌سی، آیت‌الله خمینی، محمود عظ..." هک کردم! من نام فامیلم را از وبلاگم حذف کرده بودم (هرچند پیشانی‌سفیدتر از این شده!) بعد وحید، دستنوشته‌‌ها را همیشه با نام کامل من حتی در کامنت‌های بالاترین ذکر می‌کرد. برای همین به دلیل مسائل امنیتی تصمیم گرفتم بالاترین را هک کنم. اما دیدم یکی دیگر قبل از من چنین ادعایی کرده!

خبرهای بالاترین را از اینجا پی‌گیری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...