یکشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۸۷

داستان انقلاب – متن کامل

همانطور که قبلاً وعده‌اش را داده بودم، متن کامل گفتگوهای "داستان انقلاب" دستپخت مشترک خبرگزاری فارس و وبلاگ دستنوشته‌ها آماده دانلود است. اما چند توضیح ضروری:

خبرگزاری فارس به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب متن پیاده شده مجموعه برنامه داستان انقلاب را در وبسایت خود منتشر کرد.(+) این خبرگزاری طبق ادبیات و شیوه خاص خود، بدون ذکر منبع و با عنوان "یکی از رادیوهای بیگانه" در چند قسمت کل متن این برنامه‌ها را روی وبسایت خود قرار داد. این متن حاوی پی‌نوشت‌هایی بود که بعد از مقایسه آن با کتاب "تحریر شفاهی انقلاب اسلامی" مشخص شد این خبرگزاری در واقع کتاب عمادالدین باقی را بدون ذکر منبع در وبسایت خود منتشر کرده است. متنی که پیش رو دارید نسخه ویرایش شده‌ای است از آنچه خبرگزاری فارس منتشر کرده است. ویرایشی که روی این متن شده به طور دقیق شامل موارد زیر است:

اصلاح غلط‌های تایپی، تغییر فونت، تغییر حروف "ي" عربی با "ی" فارسی و تبدیل اعداد انگلیسی به اعداد فارسی،
حذف حاشیه‌های تحلیلی و جهت‌داری که توسط خبرگزاری فارس به متن اضافه شده بود،
تغییر القابی چون امام، حضرت امام و امام خمینی به آیت‌الله خمینی،
و تطبیق عناوین برنامه‌ها با عناوین فایل‌های صوتی که قبلاً روی دستنوشته‌ها منتشر شده بود.

لازم به توضیح است که همه پاروقی‌هایی که توسط عمادالدین باقی به متن اصلی اضافه شده بود، از آنجا که خود، محتوی اطلاعاتی قابل توجه بودند و حتی گاهی به ذکر اشتباهات تاریخی که تهیه‌کنندگان برنامه مرتکب شده بودند می‌پرداختند، حفظ شدند. خواننده دقیق به روشنی درمیابد که لحن "باقی" که این پاورقی‌ها را نوشته هنوز حال و هوای یک انقلابی پرشور را دارد و با نظرات آن "باقی" که خود چند سال بعدتر طعم زندانی شدن در اوین را چشید بسیار متفاوت است.

کتاب را از اینجا دانلود کنید. لطفاً اگرهرنوع اشکال و اشتباه در متن دیدید خبر دهید تا اصلاح کنم. بدون شک کلی غلط تایپی و نگارشی اززیر دستم در رفته است!
فرمت: پی‌دی‌اف
تعداد صفحات: 224
حجم فایل: 2.29 مگابایت

پ.ن: مطابقت نسخه وبسایت فارس‌نیوز با کتاب باقی بدون کمک دوستان برای مایی که در آخر دنیا زندگی می‌کنیم غیرممکن بود. دستشان درد نکند.
پ.ن: هیچ دقت کرده‌اید که بیشتر وبسایت‌های اصولگرا از صفحه کلید عربی با همان "ي"هایی که برای جستجو کردن کلی مشکل ایجاد می‌کنند و زیبا هم البته نیستند استفاده می‌کنند اما هرچه وبسایت‌ها اصلاح‌طلب‌تر باشند دقتشان در این موارد بیشتر است

۱ نظر:

  1. با سلام
    بسیار عالی می‌شد اگر این فایل پی‌دی‌اف رو مخصوص دستگاه‌های کتابخوان نیز آماده می‌کردید.

    پاسخحذف

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...