جمعه، فروردین ۱۲، ۱۳۸۴

زهرا کاظمی

این مطلب از وبلاگ قدیمی دستنوشته ها به این صفحه منتقل شده است.

پنجشنبه 31 مارس خبر داغ روزنامه‌ها و راديو و تلويزيون‌هاي كانادا ايران رو هدف گرفته بود : دكتر شهرام اعظم، پزشكي كه در آخرين روز قبل از مرگ زهرا (زيبا) كاظمي اونو در بيمارستان بقيةالله الاعظم تهران معاينه كرده بود، در يك كنفرانس خبري در اتاوا ، نتيجه معاينات خودشو مبني بر شكنجه، تجاوز جنسي، قطع انگشتان و ضربه به سر زهرا كاظمي در زمان بازداشت، اعلام كرد.

دكتر اعظم كه پزشك وزارت دفاع بوده الان به عنوان پناهنده سياسي در كاناداست و در مصاحبه‌اش از اينكه دولت كانادا تقاضاي پناهندگيشو خارج از نوبت بررسي كرده تشكر كرد. پاول مارتين نخست وزير و پير پتيگرو وزير خارجه كانادا بعد از اين كنفرانس گفتند كه ما مي‌دونيم كه اون به قتل رسيده و رفتار دولت ايران پذيرفتني نيست.

براي ديدن بخش‌هايي از فيلم اين كنفرانس خبري اينجا رو كليك كنين. اين هم يك فيلم خبري ديگه كه با همكارهاي زهرا كاظمي توي مونتريال مصاحبه مي كنه. مقاله جالبي هم به همراه يك عكس و كاريكاتور جالب در مورد اين قضيه در سايت سي.بي.سي هست كه من ترجيح مي‌دم اونو از سايت خودش ببينين و من اون تصاوير رو اينجا نذارم! بنابراين اينجا رو كليك كنين. سايت جالبي هم به همت پسر زهرا كاظمي به سه زبان انگليسي، فرانسوي و فارسي ايجاد شده كه براي ديدنش بايد اينجا رو كليك كنين. ضمنا نام زهرا كاظمي در دايرة‌المعارف اينترنتي ويكي‌پديا كه يك دايرة‌المعارف رايگان و فوق‌العاده با ارزشه هم درج شده.

قابل توجه اينكه دو شب بعد از اين كنفرانس خبري، يكي از كانال‌هاي تلويزيوني (Toronto 1) فيلم توهين‌‌آميز بدون دخترم هرگز رو پخش كرد. به اندازه كافي ذهنيت‌ مردم اينجا از ايران بد هست. وقتي اينجور فيلم‌ها هم كه پخش مي‌شه اون‌هايي كه اهل خبر و سياست هم نباشند به اندازه كافي تحت تأثير قرار مي‌گيرند. حالا دارم كم‌كم درك مي‌كنم چرا وقتي اينجا از خيلي از ايراني‌ها پرسيده ميشه كجايي هستين به جاي اينكه بگن (Iranian) ميگن (Persian) ...!

نظرات خوانندگان :

Name : Shohreh Movahedi

E-Mail : blue_ocean22001@yahoo.com

URL :

Date : Thu, 28 Apr 2005

سلام خوشحالم که به اين مساله پرداختيد اين فاجعه و جنايت يکی از فجايعی است که نه تنها در ايران بلکه در هر گوشه از جهان که قدرتمداری خود را مالک جان و مال انسانها می پندارند رخ داده و می دهد و خواهد داد.اما قتل فجيع و مظلومانه اين روزنامه نگار زن برای شخص من بسيار تکان دهنده بود.اميدورام که شعله ای که با خون او روشن شده خاموش نشود و دامان قاتلينش را بگيرد. می دانم که قانون پادافره جز اين نيز نتيجه ای نخواهد داد.

۱ نظر:

  1. هر کی می تونه یه سایت یا وبلاگ به زبان انگلیسی و پربازدید درست کنه یا هرکی سراغ داره که کسی یه سسایت یا بلاگ انگلیسسی پربازدید داره به من میل بزنه برای درامد میلیونی:mohammadasayesh67@gmail.com

    پاسخحذف

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...