دوشنبه، آذر ۲۱، ۱۳۸۴

این کانادایی های ضد بوش

دو هفته ایه که کلاس IELTSمی رم. و البته همزمان یک کلاس TOEFL مجانی دولتی هم. امان از این IELTS مثل کنکور که باید فوت و فن تست زدن رو یاد می گرفتیم و لزوماً داشتن معلومات کافی نبود، برای این امتحان لعنتی هم لزوماً انگلیسی بلد بودن، کافی نیست. اینجا همه چیز هم به داشتن این مدرک مربوطه و روز به روز هم داره جدی تر میشه خصوصاًً برای بعضی مشاغل. توی همکلاسی هام دو تا سیتیزن کانادا هستن که بعد از 6-7 سال زندگی توی کانادا اومدن برای امتحان IELTS آماده بشن. استاد خیلی جالبی دارم. اینکه خوب درس می ده و تکنیک های IELTS رو خوب می دونه به جای خود، شخصیت خیلی جالبی داره. اسمش جورجه. یک مرد تقریباً چهل و چند ساله نیمه کانادایی و نیمه مجارستانیه. پلوی ایرانی خصوصاً با زعفرون رو خیلی دوست داره و به شدت ضد بوشه! بعد از میلان استاد فوتوشاپ وفلاش سابقم توی کالج، که قبلاً درموردش گفته بودم، این دومین استاد ضد بوشیه که اینجا نصیب من میشه. تقریباً توی هر جلسه یه جوری صحبت رو به بوش و مسخره کردنش می رسونه. یک جا جمله ای نوشت که "جورج دبلیو بوش .... است". بعد گفت انتظار داریم در جای خالی یک اسم بیاد نه فعل نه قید و ... مثلاً میمون! بعد سریع گفت البته من از میمون ها معذرت می خوام! بعد شروع کرد به اشتباهات گرامری که بوش توی صحبت هاش می کنه و گفت بعضی از شماها واقعاً بهتر از اون صحبت می کنید. بعد یکی دو تا از جمله های بوش رو که توش اشتباهات خیلی ابتدایی مثل استفاده از is به جای are داشته رو مثال زد. می گفت یکبار توی خیابون" بلور" ِ تورنتو یک تجمع بر علیه بوش بوده که روی یک تابلوی بزرگ فقط اشتباهات گرامریشو نوشته بودن. و آخر حرفاش گفت: !Go back to school George.
یک جای دیگه توی درس که اشاره به کشف قاره آمریکا شده بود، گفت من ترجیح می دم به جای اینکه بگم کلمبوس (همون کریستف کلمب ِ خودمون) قاره آمریکا رو کشف کرد، بگم بومیان آمریکا کلمبوس رو توی یک کشتی در سواحل آمریکا کشف کردن! چون این حق چند هزار ساله اونها در این قاره است.
ضمناً اول جلسه قبل هم بدون مقدمه گفت میدونین 23 ژانویه روز انتخابات درکانادا تعیین شده؟ و بعد توضیح داد که آمار اداره هواشناسی کانادا نشون می ده این روز در طول 30 سال گذشته سرد ترین و پر برف ترین روز در تورنتو و خیلی از شهرهای دیگست. از طرفی مونتریال(مرکز ایالت جدایی طلب کبک) پربرف ترین شهر دنیاست. دولت این روز رو برای انتخابات تعیین کرده تا مردم کمتری در کبک و مونتریال برای رأی دادن از خونه ها بیرون بیان تا آرای حزب جدایی طلب "بلاک کبک" کمتر بشه!
  • حالا که ذکر خیر جورج بوش شد این کلیپ قشنگ در مورد جورج بوش رو هم ببینید.
  • اجرای خیلی قشنگی از مونیکا جلیلی، خواننده سوپرانو پیدا کردم که حیفم اومد لینکشو اینجا نذارم. مونیکا جلیلی متولد نیویورکه و یک خواننده چندزبانه است که ارادت خاصی به موسیقی فولکلوریک ایرانی داره. مدت برنامه یک ساعت وپنج دقیقه است که در یک کلیسا اجراشده. بینین!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...