جمعه، دی ۲۳، ۱۳۸۴

صدها نفر در جنگ با شیطان جان باختند!

فکر نمی کردم گذاشتن یک عکس با یک توضیح ساده بدون هیچ تفسیری در پست قبلی، این همه بحث و نظر مختلف در پی داشته باشه. البته این یک واقعیته که بیشتر مخالف بودن با یک مطلب می تونه خواننده های وبلاگ رو به نظردادن وادار کنه. البته به استثناء اون گروهی که تحت هیچ شرایطی نظرنمی دن و همیشه ترجیح میدن که شنونده باشن که شاید مثل همه مسائل ما ریشه های فرهنگی و تاریخی خودشو داشته باشه.
وب سایتی خبر کشته شدن تعدادی از حجاج رو در مراسم رمی جمرات، با این تیتر آورده بود:"صد ها نفر که قصد نابودی شیطان را داشتند، خودشان کشته شدند" که خیلی منو به فکر انداخت. امسال بیشتر از 250 کشته و دو سال پیش هم چیزی در همین حدود. یک جای کار اشکال داره. برخلاف خیلی از آدمهای مذهبی که شاید معتقد باشند که چه سعادتی که آدم در مکه و در حال احرام بمیره! من شخصاً این جور مرگ رو نه تنها سعادت نمی دونم بلکه اونا رو قربانی تحجر می دونم. اشتباه نشه، حج و مراسم حج تحجر نیست اما مثل همه ابعاد مسلمونی ما، این هم یک جاش می لنگه!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...