سه‌شنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۵

            

…لشگر مردانى كه هر شب در تاريكى اتاق ها بى تعارف به زنانشان تجاوز مى‌كنند... يكي از دوستان مى‌گفت مرد ايرانى مى‌خواهد زنش در طول روز "فاطمه زهرا" باشد و آفتاب كه غروب كرد تبديل بشود به ستاره فيلم‌هاى پورنوگرافيك…

این دو-سه سطر، از آخرین مطلب وبلاگ سودای مکالمه است. اصل مطلب رو بخونید که خوندنی است. کامنت ها رو هم با دقت بخونین. (بعد از خوندن این مطلب، سخت مشتاق شدم ترجمه سوره نساء رو با دقت بخونم!). در ادامه این بحث فمنیستی (قابل توجه بابای پری!) مطلب پرستو دوکوهی در مورد اینکه سقط جنین حق تسلط زن بر بدنش است را هم بخوانید. اگرچه به نظر من ممنوعیت سقط جنین فقط باعث بیشتر شدن بچه های ناخواسته می شه که اگه در کانون خانواده رشد کنند با مشکلات عاطفی بزرگ خواهند شد و اگر به کودک سر راهی تبدیل بشن هم که تکلیفشون روشنه. اما این استدلال زیاد محکم به نظر نمیاد. با این استدلال خودکشی هم باید قانونی بشه چون حق تسلط هر آدمی بر بدنش خواهد بود!

مقاله "سیمور هرش" توی "نیویورکر" در این مورد که بوش تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش به ایران حمله اتمی خواهد کرد، خیلی داره سر و صدا می کنه. این "هرش" آدم الکی نیست. همون کسیه که مقاله جنجال برانگیز زندان ابوقریب رو منتشر کرد. توی سی.ان.ان هم اومد و باز از نظرش دفاع کرد. اگه زمانی فقط بحث سر حمله بود، حالا بحث بر سر حمله اتمی یا غیر اتمیه! ظاهراً نظامی ها با حمله اتمی مخالفن و انگلیس هم اونو احمقانه خونده. همه چیز شبیه هفته های قبل از حمله به عراقه. متأسفانه اصلاً بوهای خوبی نمیآد. به قول ایراهیم نبوی: "بوش میاد که بوش میاد!". در این مورد مطلب امید معماریان رو بخونین. ابراهیم نبوی امروز هم در روزآنلاین نوشته:

"درست در همین گیرودار احتمال حمله آمریکا به ایران رئیس ستاد نیروهای مسلح در حالی که فریادی از سر شوق و لذت می کشید و در حالی که به نظر می آمد زیادی از کل ماجرا خوشش آمده است، گفت: «ایران تجهیزاتی دارد که دشمنان نام آنرا نشنیده اند و در صورت شنیدن هم باور نمی کنند.» در پی همین تحریک به تجاوز، رئیس جمهور م.ش.نگ. مملکت اعلام کرد: « اخبار عزت بخش هسته ای برای ملت دارم.» احمدی نژاد همچنین گفت: «فردا شب خبری اعلام می کنم که دل مردم شاد می شود.» آگاهان حدس می زنند که فردا احمدی نژاد خبر استعفایش را می خواهد اعلام کند تا مردم را عمیقا شاد کند. از طرف دیگر بعضی آگاهان حدس می زنند ممکن است خبر «غنی سازی اورانیوم به میزان سه و نیم درصد» توسط رئیس جمهور اعلام شود. ظاهرا رئیس جمهور شدیدا می ترسد که نکند آمریکایی ها از حمله به ایران منصرف شوند، به همین دلیل هر روز دو سه تا خبر توپ برای جلوگیری از انصراف آمریکا صادر می شود."

پیام این مانور "پیامبر اعظم" هم جکی بود برای خودش ها: پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه با اژدر و موشک! گند ِ کار هم که داره درمیآد که این اژدرها ساخت ایران نبوده و ساخت روسیه است از طریق چین به ایران فروخته شده. چین هم حسابی به دردسر افتاده! راستی کسی میدونه پیامبر "اعظم" با پیامبر "اکرم" چه فرقی داره؟!!!

وبلاگ انگلیسی اینجانب هم رسماً راه افتاد. محض تمرین، برای امتحانی که در پیش دارم. بخونینش، اشکالاتمو بگین، اما نخندین بهم که خدا یه بچه بهتون می ده شکل من!

مدتیه بلاگرولینگ به روز شدن وبلاگهایی که روی پرشین بلاگ و بلاگفا هستند رو نشون نمیده. احتمالاً باید مربوط به RSS این میزبانها باشه. خلاصه اشکال از ما نیست! اما پیشنهاد من اینه که تا زمانی که این مشکل حل بشه می تونین بعد از هر بار به روز کردن وبلاگتون برین توی سایت بلاگرولینگ و اصطلاحاً وبلاگتون رو Ping کنید. (یعنی به صورت دستی خبر به روز شدنش رو اعلام کنید.)

و آخر اینکه هوای تورنتو لعنتی داره خیلی خوب میشه! اصلاً خوشم نمیآد. سرما و یخبندون رو ترجیح می دم. به شدت هم پریود هستم و این هوای خوب هم مزید بر علت!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...