سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۵

!Salamon Alaykom

امروز توی داون‌تاون تورنتو یه مردی حدوداً 30 ساله و سفیدپوست با شلوارک اومد جلو و گفت: Hi, Salamon Alaykom! جوابشو که دادم پرسید تو به ماه و ستاره اعتقاد داری؟ با تعجب پرسیدم منظورت چیه؟ گفت مگه مسلمون نیستی؟ بعد انگشتری که انگشت خودش بود نشون داد که روش هلال ماه و ستاره (نماد اسلامی که رو گنبد مسجدهاست) بود. گفتم این یه جور سمبله. گفت می‌خوای یه دلار بدی بدمش به تو؟! اینجا بود که تازه گرفتم قضیه چیه! گفتم نه من احتیاجی بهش ندارم. گفت پول برای اتوبوس می‌خوام. خلاصه از دستش فرار کردم. اینجور گدایی ندیده بودم! ضمناً بعد از یک سال و نیم، این اولین باری بود که یه نفر همینجوری یه دفعه تشخیص مسلمونی برای ما داد! خدا به خیر بگذرونه! همینجوریش کم مشکل نداریم!

مردم اینجا برای سوار شدن به مترو و اتوبوس معمولاً از کارت‌های ماهانه‌ای استفاده می کنن که به اسم متروپس معروفه. بعد از اعتصاب ماه قبل، TTC برای جبران خسارت مردمی که متروپس خریده بودن و در اون روز نتونستن از اون استفاده کنن، با تحویل هر کارت 4 دلار برمی‌گردوند. من از اولین ماهی که کانادا بودم، متروپس‌هامو نگه داشتم همشون رو پشت در اتاقم زیر هم چسبوندم. تا حالا شده 20 تا کارت. برام حکم نموداری از ماه‌های عمرم که توی این مملکت صرف کردم رو پیدا کرده. کارت ماه مه(می) رو چون دلم نیومد از 4 دلارش بگذرم، ندارم! فعلاً جاش یه تیکه مقوا اندازه کارت‌ها گذاشتم و روش نوشتم TTC Strike. اگه کسی هنوز کارت ماه می رو داره، حالا که مهلت refund کردنش هم گذشته، محض رضای خدا برای تکمیل این کلکسیون donate کنه.
-----------------------




پ.ن: آهنگی که برای زمینه وبلاگ گذاشتم کاری است از دریا دادور. هنرمند ایرانی فارغ التحصیل کنسرواتوار تولوز فرانسه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...