سه‌شنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۸۵

بنی صدری دیگر؟

تا پایان مهلت دو ماهه شورای امنیت به ایران چیزی زیادی باقی نمونده. این‌بار قضیه خیلی خیلی جدی‌تر از دفعات قبله اما آنچنان خواب غفلت احمدی‌نژاد رو در ربوده که میاد در تلویزون میگه من خیالم راحته راحته! CNN به شدت در حال آماده کردن افکار عمومی داخل آمریکا برای درگیری احتمالی با ایرانه. رادیو فردا که همیشه ساعت رو به وقت تهران اعلام می‌کنه چند دقیقه قبل بعد از گزارش در مورد سانتریوفوژهای جدید، ساعت رو به وقت نطنز و ژنو (مرکز آژانس اتمی) اعلام کرد! آمریکا به شدت در عراق گیر کرده و از قرار خیلی جدی به استراتژی خروج آبرومندانه از عراق اما از مسیر ایران فکر می کنه ( همینطور که در این کاریکاتور دیوید پاپ که برنده جایزه 3000 دلاری یک مسابقه کاریکاتور سازمان ملل شده به خوبی نشون داده شده).

از طرفی آدم‌های هوشیاری در داخل که اینبار جدی بودن خطر رو حس کردن شروع به فعالیت‌هایی کردن. دیدار خاتمی و رفسنجانی و بعد دیدارش با خامنه‌ای که علناً تهدیدات رو جدی اعلام کرد نشون از این داره که مهره‌های اصلی تصمیم دارن نقش احمدی‌نژاد رو در این قضایا کم کنن تا کمتر گند یزنه! به نظرم زبان سرخ (و البته دراز) احمدی‌نژاد داره سرشو بر باد می‌ده. سایت بازتاب وابسته به محسن رضایی، شیطنت‌های مشکوکی رو شروع کرده. مثلاً انتشار این بخش از سخنرانی سال 75 سعید امامی در مورد انکار هولوکاست در این مقطع چه هدفی می‌تونه داشته باشه؟ جز شبهه لینک کردن احمدی‌نژاد به طیف سعید امامی؟ و نتیجه‌گیری منطقی: حرکت‌های هر دو بر خلاف امنیت ملی است؟ به نظرم اگر مهره‌های اصلی چون رفسنجانی به این نتیجه برسند که حمله به ایران قطعی است، بدون شک مجلس رو وا می‌دارن عدم کفایت ریس‌جمهور رو تصویب کنه. همونطور که زمزمه‌هایی از فراخوانی ریس‌جمهور به مجلس برای پاسخ به بعضی سوالات شنیده می‌شه و عملاً جناح احمدی‌نژاد اکثریتشو در مجلس از دست داده.

اوضاع پیچیده‌ای شده. اگر دو هفته پیش ماموران امنیتی ایران در عراق رو آمریکایی‌ها بازداشت کردن، این‌بار برادران فلسطینی بودند که سرداران سپاه رو گرفتند! همون فلسطینی که در چند ماه گذشته چیزی بیش از 350 میلیون دلار پول مردم بدبخت ایران دو دستی تقدیمشون شد تا صرف پرداخت حقوق عقب افتاده کارکنان دولت فلسطینی بشه.
امیدوارم دوباره مردممون مجبور نشن تاوان بی‌کفایتی‌های دولتمردانشون رو بدن.
(ضمناً می‌ارزه که دو ساعتی وقت بزارین و کل صحبت‌های سعید امامی رو بشنوین. این آدم فوق‌العاده باهوش، با اطلاعات، اهل مطالعه، مسلط به انگلیسی و در عین حال دارای تفکرات وحشتناکی بوده که توی این سخنرانیش میشه کاملاً حسش کرد.)

امشاسپندان از همه خواسته تا به این پستش لینک بدن. این هم لینک! خوشحالم که آزاد شد. یاداشت‌های زندانش خوندنیه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...