چهارشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۷

چگونه برای یک وبلاگ فیلتر شده وبلاگ آینه بسازیم؟

فیلتر شدن یک وبلاگ حس بد سانسور شدن و از دست دادن جمع قابل توجهی از مخاطبان اصلی یعنی خوانندگان داخل ایران را برای هر وبلاگنویسی در پی دارد. تغییر آدرس وبلاگ هیچ وقت راه حل مناسبی برای این مشکل نیست. چراکه باعث می‌شود بخشی از مخاطبان فعلی‌تان که به وبلاگ شما دسترسی دارند هم شما را گم کنند و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که همه خوانندگان پشت سد فیلتر مانده هم آدرس جدید تان را بیابند. استفاده از گواهینامه‌های SSL هم برای همه مقدور نیست. شاید ساختن آدرس‌های آینه که محتویات وبلاگ اصلی را به صورت خودکار در آدرس دیگری هم منتشر کند بهترین و عملی‌ترین راه حل باشد. اگر وبلاگ شما هم فیلتر شده و می‌خواهید آینه‌ای مثل این برای وبلاگ خود بسازید مراحل زیر را دنبال کنید:

یک – یک وبلاگ جدید ایجاد کنید. (طبیعی است که من بلاگر را توصیه می‌کنم اما این روش روی هر سرویسی که کد جاوااسکریپت را پشتیبانی کند، کار خواهد کرد). منطقی‌تر است که آدرسی را انتخاب کنید که به آدرس اصلیتان شبیه باشد و کاربران راحت آنرا به یاد آورند. اگر قالب وبلاگ اصلی را هم روی این آدرس جدید قرار دهید، خوانندگانتان بیشتر احساس در خانه واقعی شما بودن خواهند داشت.

دو - وارد حساب فیدبرنر خود شوید. (فرض بر این است که شما به عنوان یک وبلاگنویس حرفه‌ای که وبلاگتان فیلتر شده قبلاً چنین حسابی دارید! اگر ندارید تا دیر نشده اینجا ثبت نام کنید)

سه – در فیدبرنر در قسمت Publicize از ستون سمت چپ BuzzBoost را انتخاب کنید. با فعال کردن این قسمت فید وبلاگ اصلی شما با فرمت اصلی (مثل فونت، رنگ، و ...) و پیوست‌های تصویری، ویدیویی و صوتی توسط یک کد اچ.تی.ام.ال بازتولید می‌شود. در قسمت Feed Setting می‌توانید تنظیمات را به سلیقه خود انجام دهید، اما توصیه می‌شود تعداد آیتم‌ها برای نمایش را حداکثر آن یعنی 15 (نه همه) و Item Content Format را Full HTML انتخاب کنید. تنظیمات را ذخیره کرده و کد HTML را کپی کنید.

چهار – کد تولید شده در مرحله سه را در داخل اولین پست وبلاگ جدیدی که ایجاد کردید قرار داده (در حالت اچ.تی.ام.ال و نه متن) و پست را منتشر کنید.

پنج – در پست دوم این وبلاگ جدید می‌توانید توضیحات مختصری که نشان دهد این وبلاگ آینه وبلاگ اصلی است، تایپ کنید.

شش – اگر بخواهید فرمت و استایل نمایش نهایی را به تغییر دهید باید کمی با کدهای CSS بازی کنید. نمونه کدهای خوبی برای فیدبرنر اینجا هست.

و کار تمام است! هر زمان که وبلاگ اصلی را به روز کنید (با چند دقیقه تاخیر) وبلاگ آینه‌تان هم بصورت خودکار به روز خواهد شد.

چند نکته:

بلاگر اجازه می‌دهد برای فید پست‌ها یک پاورقی ایجاد کنید. احتمالاً بعضی سرویس‌های دیگر هم این امکان را دارند. در این پاورقی لینک فیدها و آدرس وبلاگ آینه خود را قرار دهید تا بدین وسیله برای وبلاگ آینه‌تان اطلاع رسانی شود.

همواره به خوانندگان خود توصیه کنید که مشترک فیدتان شوند و از فیدخوان‌ها و یا مشخصاً گوگل ریدر استفاده کنند. این توصیه را می‌توانید در پست دوم وبلاگ آینه هم قرار دهید تا همواره در معرض دید باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...