پنجشنبه، آبان ۲۳، ۱۳۸۷

شب وحشت در مونتریال

یکی از سرگرمی‌های جدید من شده است گشتن در آرشیو دیجیتال سی.بی.سی و دیدن و شنیدن گزارش‌های خبری تاریخی آن. از این پس دیدنی‌هایش را اینجا خواهم گذاشت.

عکس‌هایی که از اعتصاب پلیس‌های مونتریال در سفر ماه سپتامبرم گرفته بودم را یادتان هست؟ پلیس‌های مونتریال اعتراض‌های صنفی‌شان را با پوشیدن شلوار جین و گذاشتن کلاه قرمز اعلام می‌کردند و در عین حال سر پست‌های خود هم حاضر می‌شدند. چیزی پیدا کردم که فهمیدم این داستان اعتصاب پلیس‌های مونتریال سابقه تاریخی دارد. در گزارشی که از تلویزیون سی.بی.سی در 8 اکتبر1969 پخش شده، از کنترل خارج شدن اوضاع در مونتریال در پی اعتصاب پلیس و آتش‌نشانی که به کشته شدن یک پلیس و دستگیری 108 پلیس دیگر در پی 16 ساعت ناآرامی می‌انجامد، نشان داده می‌شود. مردم به مغازه‌های و فروشگاه‌ها حمله می‌کنند و آنها را غارت می‌کنند. راننده‌های تاکسی هم که از انحصاری شدن سوارکردن مسافران فرودگاه از قبل به شدت ناراضی بوده‌اند، از این فرصت استثنایی شهر بدون گزمه استفاده کرده و شبانه به پارکینگ کمپانی "موری هیل لموزین" حمله کرده و سعی می‌کنند آن را به آتش بکشند. در غیبت پلیس، دولت محلی برای آرام کردن اوضاع شهر از دولت فدرال درخواست می‌کند که ارتش در شهر حضور یابد. با حضور ارتش شهر دوباره آرام می‌شود. خودتان گزارش را ببینید:



Original Video - More videos at TinyPic

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...