سه‌شنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۸۷

Crucible در وینی‌پگ روی صحنه می‌رود

نمایشنامه معروف Crucible (بوته آزمایش که در ایران به اسم ساحره سوزان ترجمه شده) توسط "بیل کر" و "باب اسمیت" از دانشگاه منی‌توبا به مدت ده شب روی صحنه می‌رود. این اجرا در واقع بخشی از فستیوال بزرگداشت آرتور میلر در وینی‌پگ است که علاوه بر این نمایش، چند سخنرانی و نمایش فیلم‌هایی که با اقتباس از آثار میلر ساخته شده را شامل می‌شود.

نمایش Crucible که بر اساس یک واقعه تاریخی در ماساچوست در سال 1692 نوشته شده، داستان تعدادی دختر شانزده – هفده ساله است که به تلقین دختری افراد بی‌گناهی را به این اتهام که از شیطان دستور می‌گیرند به چوبه دار می‌سپارند. آرتور میلر این نمایشنامه را در اوایل دهه 1950 در پاسخ به جریان مکارتیسم نوشت که در آن دولت وقت آمریکا تعداد زیادی از شهروندان این کشور را در لیست سیاه اتهام کمونیست قرار داده بود.

این نمایش از 22 تا 31 ژانویه در Gas Station Theatre (at River and Osborne) روی صحنه خواهد بود:

Tickets: $11 Adults, $9 Students and seniors. Tickets can be purchased at the door. MillerFest Passes can be used at the door. For reservations and group discounts contact the 24hr box office at 474-6880.

Showtimes are as follows:

7:00pm: January 22nd - 24th, 26th - 31st

2:00pm matinees: January 24th and 31st

بر اساس این نمایشنامه فیلمی هم با همین نام ساخته شده که اتفاقاً محصول کاناداست. ضمناً وبلاگ دستنوشته‌ها به کسانی که برای رفتن به این نمایش قرار دسته جمعی بگذارند یک کپی رایگان از این فیلم رشوه می‌دهد! بخشی از این فیلم را ببینید:


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...