پنجشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۷

نتایج نظرسنجی در مورد بی.بی.سی فارسی

در نظرسنجی لباس مشکی "ناجیه غلامی" مجری تلویزیون بی.بی.سی فارسی در روز اربعین (+) در طی سه روز 490 نفر شرکت کردند. که نتیجه‌اش را در نمودار زیر و همینطور صفحه اصلی نظرسنجی می‌توانید ببینید. در ابتدا موافقین دو گزینه اول بصورت برابر با هم زیاد می‌شدند اما ترکیب آرا بعد از حضور کاربران بالاترین تغییر محسوسی کرد و گزینه اول بیشترین موافق را پیدا کرد.


نظرات مختلفی در زیر پست اصلی، وبسایت فرندفید، وبلاگ کمانگیر (که لطف کرد و نظرسنجی را دوباره منتشر کرد) و وبسایت بالاترین گذاشته شد. با توجه به بعضی از کامنت‌ها که به "گیر بنی اسرائیلی دادن"، پیروی از نظریه توطئه و از این قبیل اشاره کرده بودند، به نظر می‌آید باید توضیح داد که هیچ نظرسنجی قرار نیست حقیقتی را کشف کند. بلکه اگر به درستی اجرا شود آن چیزی را که جامعه پاسخ‌دهندگان تصور می‌کنند را نمایان خواهد کرد که لزوماً تصور صحیحی هم شاید نباشد. اگر بشود طبق این نظرسنجی ادعا کرد که حدود نیمی از پاسخگویان که نمایانگر آن دسته از مخاطبین بی.بی.سی هستند که به اینترنت دسترسی دارند سیاستی غیر از احترام به عقاید مخاطب را پشت این قضیه می‌بینند، به این معنی نیست که بی.بی.سی چنین سیاستی دارد. اما مهم این است که مخاطبینش اینگونه فکر می‌کنند. بنابراین حتی اگر انتخاب رنگ لباس، اتفاقی یا ترجیح شخصی خانم غلامی بوده باز تغییری در اثرگذاری آن نخواهد داشت. هرچند شخصاً بسیار بعید می‌دانم که رسانه‌ای چون بی.بی.سی چنین ظرافت‌هایی را در به اصطلاح Dress Code مجریان خود پیش‌ بینی نکرده باشد.

نظرسنجی بسته شده و رای جدیدی قبول نمی کند. ممنون ازهمه شما که در این نظرسنجی شرکت کردید یا با لینک دادن در مورد آن اطلاع رسانی کردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...