پنجشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۷

چهل روز برای زندگی

هواداران گروه "چهل روز برای زندگی" این روزها در شهرهای مختلف آمریکا، کانادا، استرالیا و ایرلند شمالی دیده می‌شوند که در برابر مراکز درمانی که عمل سقط جنین در آنها انجام می‌شود همزمان، اعتراضی آرام را سازمان داده‌اند. در کانادا پنج شهر آتاوا، تورنتو، مونتریال، وینی‌پگ و ادمونتون به این حرکت پیوسته‌اند. این روزها موقع رفتن به سر کار یا برگشتن این معترضین مذهبی با این پلاکاردهای آویخته به گردن که در مقابل بیمارستان زنان وینی‌پگ یکسره در حال قدم زدن هستند را می‌بینم. روی پلاکارهایشان جمله‌ای از انجیل است که " من قبل از اینکه شما را در زهدان شکل دهم، می‌شناختمتان" یا "برای پایان سقط جنین دعا کنید". اسم این حرکت هم از مفهومی از کتاب مقدس گرقته شده که خدا برای تغییر وتحولات مختلف از دوره‌های چهل روزه یاد می‌کند.

یکی از اولین تغییرات انجام شده توسط اوباما، لغو قانونی بود که در دوران جورج بوش کمک‌های مالی به موسسات درمانی که سقط جنین انجام می‌دادند را ممنوع کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

دیدار با خانم نویسنده

سه‌شنبه این هفته، ۲۱ ماه مه ۲۰۲۴ روزی ماندگار و استثنایی در زندگی من بود. در صد و چند کیلومتری پاریس، در روستایی که کوچه‌هایش از شدت اصالت ...