پنجشنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۸

خدمات تلفنی گوگل

امروز ایمیلی گرفتم از "گرندسنترال" که یک شرکت خدمات رایگان تلفن اینترنتی بود و من یکسال پیش عضوش شده بودم که خبر می‌داد گوگل که قبلاً به عنوان شرکت همکار گرندسنترال اعلام شده بود حالا صاحب اصلی این شرکت شده و گرندسنترال به Google Voice ارتقا پیدا کرده است. گوگل اعلام کرده که این سرویس که در حال حاضر فقط روی اعضای سابق گرندسنترال باز است در چند هفته آینده به روی عموم کاربران گوگل باز خواهد شد. به نظرم با ارائه این سرویس شاهد تحول مهمی در خدمات مختلفی که گوگل ارائه می‌دهد خواهیم بود. اجازه بدهید مروری داشته باشیم بر این سرویس:

با عضویت در این سرویس شما ابتدا به رایگان یک شماره تلفن انتخاب خواهید کرد. (در حال حاضر فقط امکان انتخاب پیش‌شماره‌های آمریکا وجود دارد). بعد تمامی شماره تلفن‌های واقعی خود را مثل تلفن خانه، موبایل و محل کارتان را وارد این سیستم می‌کنید و یکی از شماره‌های خود مثلاً موبایل را به عنوان شماره اصلی انتخاب می‌کنید. از این پس هر کسی که به شماره گوگلی شما زنگ بزند به موبایل شما وصل می‌شود. در واقع با این سیستم شما با ارائه فقط یک شماره به دیگران همیشه در تمام نقاط آمریکای شمالی در دسترس خواهید بود.

این سیستم برای تماس‌هایی که با شما برقرار می‌شود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند اما اگر شما بخواهید از این طریق شماره‌گیری کنید هزینه خیلی کمتری نسبت به سرویس‌های دیگر از شما خواهد گرفت. برای تماس با تمام نقاط آمریکا رایگان، کانادا دقیقه‌ای یک سنت و برای تماس با ایران دقیقه‌ای یازده سنت هزینه بر‌می‌دارد. گوگل به کاربرانش موقع عضویت یک دلار اعتبار هم هدیه می‌دهد که برای صد دقیقه مکالمه در داخل آمریکا و کانادا کافی است! (نرخ‌ها را اینجا ببیند)


از دیگر امکانات این سرویس امکان ارسال رایگان اس‌ام‌اس است و همینطور Voice Mail رایگان. شما می‌توایند تنظیمات را طوری تغییر دهید تا تلفن‌های‌تان مستقیماً به Voice Mail تان منتقل شود یا اگر گوشی را برنداشتید دیگران برای شما پیغام بگذارند. پیغام‌هایتان را در فضایی شبیه جیمیل برای همیشه می‌توانید نگهداری کنید. همینطور می‌شود اگر مثلاً تماسی با موبایل شما گرفته شده و شما در حال رسیدن به خانه بوده‌اید در وسط مکالمه با فشار دادن یک دکمه بدون ایجاد وقفه بقیه صحبت را از تلفن منزل ادامه دهید. همینطور با فشار عدد 4 در میان مکالمه می‌توانید یک مکالمه را ضبط کنید و به آن در همان محیط شبه جیمیلی دسترسی پیدا کنید. در این محیط تمامی آدرس‌های شما از جیمیل در دسترس خواهد بود و با اضافه کردن شماره تلفن به هر ایمیلی دفترچه تلفن کاملی هم خواهید داشت.

اگر می‌خواهید از زمان دقیق باز شدن عمومی این سرویس مطلع شوید ایمیلتان را از اینجا به گوگل بدهید تا به شما اطلاع دهد. احتمالاً شماره‌ها خیلی زود صاحب پیدا خواهند کرد پس زود زنبیل‌هایتان را در صف بگذارید!

یکی از دیگر خصوصیات خیلی جالب این سیستم تماس از طریق وب است. شما می‌توایند ویجت این سیستم را روی وبسایت خود بگذارید و بدون اینکه خوانندگان شما تلفن شما را بدانند با وارد کردن تلفن خود در این ویجت گوگل ابتدا با آنها تماس می‌گیرد و بعد آنها را به تلفن شما وصل می‌کند. و این تماس نه برای شما و نه برای تماس‌گیرنده هیچ هزنیه‌ای نخواهد داشت. امتحانش کنید:


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...