جمعه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۴

مسنجر گوگلی!

این مطلب از وبلاگ قدیمی دستنوشته ها به این صفحه منتقل شده است

چند روز پیش چشم اینترنت بازان گرامی به مسنجر گوگل هم روشن شد. گوگل که گویا قصد داره همه چی ارائه کنه، نسخه بتای مسنجری به نام Google Talk رو بیرون داده که کیفیت صدای فوق العاده خوبی داره. استفاده ازش رایگانه و قراره رایگان بمونه و فقط کافیه یک اکانت Gmail داشته باشین تا بتونین ازش استفاده کنین. خود گوگل ادعا کرده که داره روی این کار می کنه که بشه با کاربرهای مسنجرهای دیگه مثل یاهو یا ام.اس.ان هم ارتباط برقرار کرد. اگه این مساله عملی بشه واقعاً فوق العادست. پس بشتابید و این مسنجر گوگلی رو از اینجا داونلود کنین و از کیفیت صدای مثل تلفنش از این ورآب به اون ور آب، حال کنین!

موتور جستجوی گوگل امکانات متنوعی رو برای کاربران اینترنت فراهم کرده یا داره روش کار می کنه که خیلی ها متاسفانه از اون آگاهی ندارن. مثلاً :

اگه دنبال کتابی در مورد موضوع خاصی (مثلاً ایران) هستین کافیه در قسمت جستجوی سایت گوگل تایپ کنین : Books about Iran با این دستور به قسمت Google print میرین و می تونین توی کلی کتاب که متن کامل خیلی هاشو گوگل در اختیارتون میذاره برین.

از گوگل میشه یه عنوان یه ماشین حساب هم استفاده کرد. مثلاً کافیه تایپ کنین (sqrt(-4 تا ایمان بیارین که گوگل حتی جبر اعداد موهومی و مختلط رو هم بلده ! حتی می تونه واحدها رو هم به همدیگه تبدیل کنه مثلاً اینو امتحان کنین :

160 pounds * 4000 feet in Calories

اگه تعریف یک اصطلاح رو می خواستین کافیه اون اصطلاح رو بعد از کلمه define بیارین مثلا define covariance رو برای گرفتن تعریف اصطلاح کوواریانس امتحان کنین.

گوگل نرخ ارز رو هم می تونه براتون تیدیل کنه مثلاً اینو امتحان کنین تا ببینین 100 دلار آمریکا همین الان چند دلار کانادا می ارزه :

100 USD in CAD

برای دیدن بقیه امکانات جستجوی گوگل مثل ترجمه، ارزش بازار سهام و ... اینجا رو کلیک کنین.

فارسی یکی از اولین زبون هایی بود که گوگل پشتیبانی از اون رو شروع کرد. (گوگل فارسی رو اگه ندیدین اینجا ببینین!) دلیل این موضوع ممکنه وجود یک ایرانی در رده های بالای مدیریت گوگل باشه. امید کردستانی یکی از مدیرهای کمپانی بزرگیه که با وجود عمر کوتاهش سودش اخیراً 4 برابر شده!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...