سه‌شنبه، دی ۰۶، ۱۳۸۴

صدا و سیمای نابغه ما


چند دقیقه قبل اخبار شبکه اول تلویزیون ایران داشت خبر تیراندازی دیروز در تورنتو رو نشون میداد. چیزی گفت که نبوغ گردانندگان خبر صدا و سیما، منو حیران کرد! گفت نخست وزیر کانادا قول داده اگه در انتخابات پیروز شه ممنوعیت حمل اسلحه رو قانونی می کنه. بعد اضافه کرد : "ژان کریتین" توضیح نداد چرا همین حالا این کار رو نمیکنه؟!. توروخدا یکی به این دانشمند ها بگه که "ژان کریتین" نخست وزیر سابق کانادا بوده و نخست وزیر فعلی "پل مارتین" هست و "کریتین" هم قرار نیست دور بعد نخست وزیر شه! ضمناً همین حالا هم بر خلاف آمریکا اینجا حمل اسلحه غیر قانونیه و قول های کاندیداها در مورد محدودیت حتی برای صدور مجوز اسلحه است.
دیروز (باکسینگ دی) در داون تاون تورنتو در مجتمع خرید بزرگ Eaton Center تیراندازی شد که یک دختر جوون کشته و 6 نفر زخمی شدن. این روزها تیراندازی و جنایت داره توی کانادا خصوصاً تورنتو زیاد میشه. کانادایی ها گناه رو به گردن آمریکایی ها میندازن که این تفنگ های آمریکاییه که به خاطر اینکه این همسایه جنوبی مرزهاشو خوب کنترل نمی کنه از آمریکا که حمل اسلحه آزاده وارد میشه. از اونجا که آمریکا هم کانادا رو تحت فشار گذاشته که مرزهاشو برای نفوذ تروریست ها به داخل آمریکا کنترل کنه، این دو مسأله به یک مناقشه لفظی بین دو کشور همسایه دوست و برادر (که البته من فکر می کنم هیچ کدوم چشم دیدن اون یکی رو نداره!) تبدیل شده.
به هر حال خوشحالم که "رزا" از این تیراندازی جون سالم به در برده! امیدورام حالا که ما از حلوا خوردن افتادیم، به جای حلوا بهمون شیرینی بده!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...