چهارشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۸۴

مهمونی عمو بیل گیتز

زودتر از اونی که انتظار داشتم اینترنت خونه جدید وصل شد. در حقیقت فقط یک روز بی اینترنت بودم و صاحبخونه نامسلمون ِ ناهموطن! صبح روز دوم زنگ زد و پرسید که اشکالی نداره اگه شوهرم ساعت 9:30 امشب برای وصل اینترنت بیاد؟!

دیروز یک برنامه معرفی محصول جدیدی از ماکروسافت بود که از قبل ثبت نام کرده بودم. مجانی بود و طبق قانون اصیل و باستانی ایرانی- مشهدیه "مفت باشه، کوفت باشه" و نه البته ورژن بی ادبانه اش! با وجودی که از سطح سوات ما (به تشخیص "دوساعت") بالاتر بود، از دست ندادمش. هدف برنامه معرفی این محصولات بود: Exchange Server, Infopath, ISA Server, Mobility, Office Live Communications Server, SharePoint Portal Server . چیزی حدود هزار نفر شرکت کننده داشت. صبحانه و نهار و یک Break به صرف قهوه مهمون عمو بیل گیتز بودم! خودکار، دفترچه یادداشت و یک تیشرت همه با نشان Microsoft هم هدیه برنامه بود. اگرچه تیشرت X-Large شون روی دستم باد کرد!

اما چند نکته جالب از این برنامه:
برنامه 2 تا ارائه کننده (Presenter) داشت که هر دو از تاپ ترین Advisor های ماکروسافت-کانادا بودن و اگرچه بشر جایز الخطاست و همه اینو میدونن در عین حال ظاهراً شرکت کننده ها انتظار اشتباه از آدم های بیل گیتز رو نداشتن! چون منتظر بودن به اشتباهاتشون بخندن. مثلاً یکی شون اشاره کرد که وقتی توی Active Directory تغییری داده میشه باید یک Time delay چند دقیقه ای برای تأثیرش در نظر گرفت. چند دقیقه بعد اون یکی دیگه دقیقاً چنین کاری کرد و در مقابل جمعیت هزار نفری عمل نکرد و صدای خنده ها داشت بلند می شد. اگرچه بعد از چند دقیقه که طرف با سیستم سر و کله زد و دید همه تنظیمات درسته، با گذشت زمان همه چی درست شد. اما اون یکی دیگه اومد روی سن و در گوشش گاف ِ شو بهش گفت و اونم به جمعیت توضیح داد!
یک جا هم جلوی جمعیت هزار نفری خود ویندوز 2003 گاف داد و وقتی طرف می خواست یک برنامه رو ببنده، بسته نشد. سعی کرد با شوخی کردن منتظر شه و هی می گفت صبر می کنیم تا ناپدید شه، صبر می کنیم... صبر می کنیم... OK... ناپدید نمیشه پس End Task می کنیم که جمعیت از خنده منفجر شد!
یه جا هم موقع نصب SP2 وقتی به قسمت Agreement رسید، اول بدون حتی اشاره ای به اینکه باید قرارداد رو خوند(چیزی که اینجا خیلی بهش تأکید میکنن و اگرچه کسی حوصله و وقت خوندن این متن های چند صفحه ای رو نداره، اما واقعاً به اندازه یک قرارداد محضری می تونه آدم ها رو ملزم کنه)، I Agree رو زد اما سریع درستش کرد و گفت شما خوندینش دیگه!
در مجموع برنامه خیلی خوب و مفیدی بود. اونایی که مونتریآل هستن می تونن اینجا رو ببینن. چون همین برنامه فردا(دوم فوریه) اونجا دوباره برگزار میشه. (البته فکر کنم یک کمی دیر شده!!)


به مناسبت شروع محرم، صدا و سیما شروع به پخش سریالی به اسم "معصومیت از دست رفته" کرده. سریال رو داوود میرباقری ساخته و همین دلیل کافی برای این می تونه باشه که این سریال دیدنی خواهد بود. من فقط یک قسمتش رو دیدم. مثل کارهای قبلیش، میرباقری چاشنی دراماتیک عشق رو برای روایت یک داستان مذهبی- تاریخی انتخاب کرده و این دفعه عشق دختری مسیحی (نصرانی) به خزانه دار مسلمان کوفه. آدم خوش ذوقی اومده وبلاگ و یک موتور جستجو برای برنامه های تلویزیونی ایران که روی سایت ایران سیماست و اصلاً امکانات جستجو و همینطور Navigate کردن(جلو وعقب بردن تصویر) خوبی نداره درست کرده. از اینجا می تونین با دردسر کمتری این سریال و بقیه برنامه ها رو ببینین.

فردا، دوم فوریه روز سرنوشت سازی برای ایران می تونه باشه. باید ببینیم جلسه شورای حکام آژانس اتمی به چه نتیجه ای میرسه. الان شبکه های خبری دارن پشت هم "احمدی نژاد" رو نشون می دن و در مورد ایران صحبت می کنن. احمدی نژاد اینجا، احمدی نژاد اونجا، احمدی نژاد همه جا! خدا به خیر بگذرونه!

"در پایان آغاز دهه مبارک فجر را به حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مردمی تبریک عرض می نماییم."
چیه؟ خنده داره؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...