دوشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۸۵

کانادا هم بعله!

دقیقاً 48 ساعت بعد از اینکه پلیس تورنتو اعلام کرد 17 نفر تروریست متهم به همکاری با القاعده رو با مقادیر زیادی مواد منفجره که قصد داشتن مکان‌هایی در تورنتو رو منفجر کنن، بازداشت کرده، دیروز، یکشنبه مهمترین مسجد مسلمون‌ها در تورنتو مورد حمله قرار گرفت و شیشه‌هاش شکسته شد. این مسجد در غرب تورنتو در منطقه می‌سی‌ساگا قرار داره، یعنی همون جایی که اون 17 نفر دستگیرشدن و چند تا از این افراد هم به این مسجد رفت و آمد می‌کردن. احساسات ضد مسلمون‌ها باز داره شدت می‌گیره. پلیس قول داده از مراکز مسلمون‌ها درمقابل همچین حمله‌هایی حمایت کنه. امام اون مسجد با تلویزون مصاحبه می‌کرد و می‌گفت این افراد آدم‌های تروریستی به نظر نمی‌آمدند و فقط 2 تا شون توی کار قاچاق اسلحه از آمریکا به کانادا بودن! (این دونفر قبل از این عملیات در زندان بودن). یکی‌ دیگه از این افراد پسر یکی از مهندس‌های قراردادی آژانس انرژی اتمی کاناداست.(قضیه داره هسته‌ای هم میشه!!). ملیت‌های این افراد هنوز اعلام نشده اما از اسم‌هاشون به نظر می‌آد عرب هستن. البته پاکستانی‌هایی هم که اسم‌های کاملاً عربی دارن و در عربستان تحصیل کردن اینجا زیادن که آدم‌های فوق‌العاده تندرویی هستن.

پلیس در مورد اهداف بمب‌گذاری‌ها توضیحی نداد، فقط تأکید می‌کرد مترو جزو اهداف نبوده که با شک شبکه‌های خبری همراه بود. به نظر میاد فقط برای اینکه مردم به وحشت نیفتن اینجوری گفته شده.

بعضی از کانادایی‌ها این مسائل رو مرتبط با حضور نظامی کانادا در قندهار بعد از روی کار آمدن دولت محافظه‌کار می‌دونن و از اون برای انتقاد به سیاست‌های استیون هارپر استفاده می‌کنند.

کاندولیزا خانم به محض اعلام این خبر توی سی.ان.ان حاضر شد و مراتب رضایت و خوشنودیش رو نسبت به اقدام دولت محافظه‌کار کانادا اعلام کرد و این عملیات رو a job well down توصیف کرد!

همینجوریش هم مسلمون‌ها کم مشکل نداشتن. مثلاً برای سی‌تی‌زن شدن (که بعد از 3 سال از اقامت دائم میشه درخواست داد)، کسانی که اسمشون عربی- اسلامی باشه بررسی سوابقشون از آر.سی.ام.پی و اف.بی.آی درخواست میشه و معمولاً این پروسه براشون خیلی طولانی‌تر میشه. قربونش برم، اسم من هم که بعد از آمدن احمدی‌نژاد عزیز چوب دو سر طلا شده! با دوستا توی مترو بودیم که یه مردی مال آمریکای لاتین، با ما شروع کرد به صحبت. وقتی اسم منو پرسید و گفتم محمود، با خنده موذیانه‌ای پرسید: محمود احمدی‌نژاد؟!! البته از حق نباید گذشت که از وقتی ایشون رئیس جمهور شدن و هر روز اسمشون و عکسشون توی روزنامه‌ها و تلویزیون‌های دنیاست، مردم تلفظ اسم منو خوب یاد گرفتن و از این جهت کمتر مشکل دارم!

جالبه که داره تروریسم به زباله‌های کانادایی‌ها هم ربط پیدا می‌کنه! زباله‌هایی که مردم آنتاریو تولید می‌کنند به صحرایی در میشیگان آمریکا منتقل میشه. چند ماه پیش آمریکا میزان این زباله‌ها رو محدود کرد و نتیجه این شد که به جای هفته‌ای یکبار مدتیه که یک هفته در میون شهرداری زباله‌ها رو از درب خونه‌ها جمع می‌کنه و خونه‌هایی که بیشتز از حد زباله تولید کنند باید بابت هر کیسه زباله اضافی مبلغی به شهرداری بپردازن. پریشب توی سی.ان.ان داشت میگفت کامیون‌های زباله‌ای که از کانادا به میشیگان میآد میتونه به راحتی افراد القاعده رو به آمریکا بیاره! امیدوارم نتیجه این بحث‌ها این نباشه که مجبور شیم زباله‌های یک ماه رو نگه داریم و همه رو با هم اون هم حتماً حداکثر 3-4 کیسه و نه بیشتر تحویل بدیم!

چند لینک مربوط و نامربوط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...