چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۵

رژه افتخار!

یکشنبه‌ای که گذشت، به قول ملاحسنی، اینجا راهپیمایی قوم لوط بود! روز Pride Parade یعنی رژه افتخار. هرسال این رژه افتخارآمیز همجنس‌گرایان محترم (اناث و ذکور) در همچین روزهایی در خیلی از شهرهای آمریکا و اروپا انجام میشه که بزرگترینش در تورنتوست که سابقه 25 ساله داره. این راهپیمایی اول به عنوان اعتراض برای گرفتن حقوق برابر برای همجنس‌گراها شروع شده و حالا بیشتر به یک جشن بزرگ تبدل شده. این روز از اون روزهاییه که به قول شاعر "هرآنچه نادیدنی‌ است، آن بینی" رو توی خیابون‌ها می‌شه دید! برای مردم این روز به یک روز بزرگ برای شادی و تفریح تبدیل شده. شهردار تورنتو، مقامات پلیس و خدمات شهری مثل آتش‌نشانی و آمبولانس هم با پرسنل همجنس‌گراشون حضور به هم رسونده بودن. دو پلیس و دو آتش‌نشان مرد هر از چند دقیقه‌ای در حضور جمعیت تماشاچی "فرنچ کیس" آبداری نثار هم می‌کردند و مورد تشویق جمعیت انبوه چند ده هزار نفری تماشاچیان قرار می‌گرفتند!

آقای مسافر که در راه بازگشت با هم بودیم و مستفیض می‌شدیم، مزاح می‌کردند که برویم که الان است که خداوند بلای آسمانی نازل فرمایند. که البته بنده به ایشان دلداری می‌دادم که نگران نباش و دل قوی دار که اگر من و تو اولین سال است که در جمع این قوم حاضر می‌شویم، (آخه پارسال قسمت نشد!)، این مراسم سال‌هاست که اینجا برگزار می‌شود و از بلا ملا هم خبری نیست. هرچه بلاست خداوند تبارک و تعالی بر مملکت اسلامی ما نازل می‌فرمایند!

یه نفر هم کارتی توزیع می‌کرد با عکس آیت‌الله سیستانی که پشت آن در شکواییه‌ای خطاب به آیت‌الله با اشاره به فتوای جدید مهدورالدم بودن همجنس‌گراها پیام صلح ودوستی و به همه مردم دنیا داده بود. زیر عکس هم آدرس دفتر آیت‌الله در قم نوشته شده و جای اسم و آدرس و امضاء هم داشت. (توی سایتشون این به متن به زبون‌های مختلف از جمله فارسی هم هست)
جالبه که آیت‌الله سیستانی رو رهبر بنیادگرایان شیعه اسم برده. اینا اگه یکی دوسال بیان ایران زندگی کنن می فهمن بنیادگرا کیه! آیت‌الله سیستانی یا آیت‌الله‌های ایران که آیت‌الله سیستانی رو زیادی مدرن و ضدولایت فقیه می‌دونن!

عکس‌هایی از این مراسم رو در فوتوبلاگ می‌تونین ببینین که البته واضح و مبرهن است اینکه بعضی از عکس‌ها خلاف عفت عمومی است، مشکل اون‌هاییه که این شکلی در انظار عمومی ظاهر شدن و نه اینجانب!(بعداز اون پست قبلی مثلاً می‌خواستم این پست کمی آبرومندانه باشه ها! اما مگه می‌ذارن!)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما چیست؟

توضیحی درباره مستند فرزندانقلاب

--> همانطور که بارها توضیح‌ داده‌ام این مستند محصول بی‌بی‌سی فارسی است و نقش من همانطور که در تیتراژ فیلم آمده محقق و یکی...